Metodyka

Główne Metody Nauczania:

PrimE KIDS – im wcześniej, tym łatwiej!

Uczymy naszą autorską metodą PrimE KIDS (tłum. najlepsze dzieciaki), która zawiera w sobie najnowsze odkrycia z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego.

W przypadku najmłodszych dzieci mówimy do nich tylko i wyłącznie w języku obcym (metoda naturalna) - zajęcia przypominają jeden wielki „plac zabaw”, gdzie wszystko odbywa się w języku angielskim (metoda TPR). Gramatyka jest wprowadzana od najmłodszych lat, ale tylko podświadomie - w formie gier i zabaw. Dodatkowo od samego początku oswajamy dzieci z wyglądem graficznym danego słowa, tak że dzieci nie znając liter potrafią odczytywać niektóre wyrazy z ich wyglądu! (Global Reading). Praca domowa też jest samą przyjemnością, gdyż polega na biernym słuchaniu płyt CD lub graniu w gry komputerowe ze słownictwem i gramatyką wprowadzoną na zajęciach :)

Dzieciom szkolnym zaczynamy wprowadzać gramatykę w sposób tradycyjny (metoda gramatyczno-tłumaczeniowa) (metoda komunikacyjna). Dzieci do tej pory są po kilku latach „nasiąkania” gramatyką i dlatego chwytają „w lot” każda nową regułkę! Dodatkowo uczymy jak czytać po angielsku ucząc połączeń pomiędzy literami a dźwiękami jakie dane litery reprezentują. (Phonics)

Końcowe klasy szkoły podstawowej to najbardziej efektowny moment gdyż zarówno rodzic jak i nauczyciel może z ogromną przyjemnością oglądać efekty kilkuletniej pracy, gdyż dzieci są na tyle zaawansowane, że mogą mieć regularne zajęcia z Native Speaker'em, których celem jest nauka „mówienia” w języku angielskim. Dana grupa jest prowadzona przez dwóch lektorów: Polaka, który skupia się na poprawności gramatycznej i Amerykanina, który szlifuje umiejętności komunikacyjne. (Metoda Dualna)

Wszystkie powyżej opisane metody i techniki w połączeniu z rozpoczęciem nauki w wieku 2-3 lat stają się gwarancją wysokich wyników na egzaminach szkolnych i międzynarodowych jak i są najprostszą i najprzyjemniejszą droga do osiągnięcia wysokich poziomów biegłości językowej w życiu dorosłym.

Metoda Dualna

Jak sama nazwa wskazuje jest to metoda, która zakłada dwoistość. Na czym ma ona polegać? Zajęcia są prowadzone jakby z dwóch rożnych punktów widzenia, reprezentowanych przez dwóch nauczycieli, którzy prowadzą tą samą grupę. Lektor polski koncentruje się na poprawności gramatycznej, natomiast lektor obcojęzyczny na „szlifowaniu” sprawności komunikacyjnych. Metodę tą stosujemy już u dzieci od około czwartej klasy szkoły podstawowej jeżeli wcześniej były już od paru lat uczestnikami naszych kursów.

Obydwaj lektorzy ściśle ze sobą współpracują: jeżeli lektor polski zauważa trudności z przyswojeniem sobie danej struktury gramatycznej czy słownictwa z jakiegoś zakresu „zleca” Native Speaker'owi aby on w różnego rodzaju ćwiczeniach, grach, interakcjach i rozmowach zaktywizował daną partię materiału.

Od kilku już lat używamy Metody Dualnej w naszej pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Najbardziej widowiskowe efekty można zaobserwować gdy już dziesięcioletnie dzieci po latach zabawy z językiem angielskim na zajęciach prowadzonych metodą PrimE KIDS zaczynają komunikować się w języku angielskim bez większych przeszkód na zajęciach prowadzonych Metodą Dualną

Avalon Direct English – metoda, która uczy mówić!

Avalon Direct English jest metodą wyrastającą z metody bezpośredniej, która bazuje na założeniu, że w języku najważniejsza jest komunikacja. Dlatego aby nauczyć studentów tej najtrudniejszej sprawności językowej nauczyciel zamiast wprowadzać zasady i reguły gramatyczne używając do tego języka ojczystego, mówi do studentów bezpośrednio w języku angielskim. Słownictwo i gramatyka jest wprowadzana sukcesywnie przy użyciu języka poznanego wcześniej. Po krótkim zaprezentowaniu przez nauczyciela zagadnień leksykalno-gramatycznych przeznaczonych do zapamiętania na danej lekcji następuje interaktywna sesja pytań i odpowiedzi. Nauczyciel zadaje wybranemu studentowi pytanie, które zawiera w sobie zarówno materiał już studentowi znany jak i nowe słowo, wyrażenie czy strukturę gramatyczną. Jeżeli, odpowiadając na pytanie, student popełnia błąd, nauczyciel natychmiast go poprawia. Student powtarza poprawną odpowiedź za lektorem aż do skutku :)

Nauka pisania odbywa się poprzez robienie dyktand składających się z materiału już przerobionego. Gramatyka jest wprowadzana na dwa sposoby: indukcyjnie - student ma z kontekstu słyszanej wypowiedzi uformować sam zasady, które daną strukturą rządzą i tradycyjnie – lektor dokonuje analizy zasad gramatycznych i daje studentowi pisemne ćwiczenia gramatyczne aż do momentu praktycznego przyswojenia sobie danej reguły.

Metoda ta jest odpowiednia nie tylko dla słuchowców (ci, którzy odbierają i przetwarzają informacje głównie kanałem słuchowym), odnajdą się w niej zarówno wzrokowcy (ci, którzy odbierają i przetwarzają informacje głównie kanałem wzrokowym) jak i kinestetycy (ci, którzy odbierają i przetwarzają informacje głównie za pomocą ruchu i dotyku). Wzrokowcy mają do swojej dyspozycji tablicę, której lektorzy używają do demonstrowania słownictwa i „rozrysowywania” gramatyki. Kinestetycy nie muszą się martwić, że będą musieli „ślęczeć” nad dużą ilością ćwiczeń gramatycznych gdyż 90% czasu zajęciowego jest dokładnie tym co lubią: przejściem do sedna sprawy jakim jest nauka mówienia!

Integralną częścią Metody jest powtórka już zrealizowanego materiału, która odbywa się na każdej lekcji. Jest ona warunkiem do tego aby lektor mógł wprowadzać nowy materiał. To dzięki temu założeniu możliwe jest posuwanie się do przodu nawet wtedy gdy nie zawsze student znajdzie czas na przygotowanie się do zajęć w domu :)

Bardzo zalecamy korzystanie w domu z płyt CD które towarzyszą każdej książce. Zygmunt Broniarek, znany polski poliglota, który znal biegle 8 języków, powiedział, że języka obcego należy uczyć się siedem dni w tygodniu: w dni, w które nie ma się kontaktu z lektorem należy powtarzać to co się zrealizowało do tej pory gdyż to czego nie używamy to zapominamy. Doskonałą formą stosowania się do powyższego zalecenia jest bierne słuchanie płyt. Bierne, to znaczy bez zbytniego skupiania się na treści. To co słuchamy zostaje w naszej pamięć i gdy przychodzimy na lekcję kilka razy szybciej zapamiętujemy nowe słownictwo bo trafia ono na podatny grunt w naszym umyśle, który przygotowaliśmy już wcześniej!

Reasumując Metoda Avalon Direct English jest tak pomyślana aby móc bezpośrednio przejść do meritum sprawy: do mówienia. Już na pierwszej lekcji czuć, że jest inaczej: nie siedzi się ze wzrokiem „wlepionym” w książkę, ale od razu się mówi. I to po angielsku! Dzięki tak prowadzonym zajęciom, czujesz, słyszysz i widzisz swój postęp!

 

Wykorzystujemy również elementy następujących metod i podejść do nauki język angielskiego:

  • 1 TPR
  • 2 Global Reading
  • 3 Phonics
  • 4 Metoda naturalna
  • 5 Metoda bezpośrednia
  • 6 Metda gramatyczno-tłumaczeniowa
  • 7 Metoda Komunikacyjna
  • 8 Brain Gym

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem